Tuesday 23 August 2016

Tips Menjaga Kesihatan Payudara~


Menjaga dan memelihara kesihatan  payudara penting sekali untuk dilakukan oleh wanita, agar payudara tidak mudah terserang berbagai penyakit.

Berikut ini ada beberapa Tips Untuk Menjaga Kesihatan Payudara:

Tips 1 Menjaga kesihatan  Payudara:  Kurangkan makan makanan yang berminyak dan berlemak . ( bukan x boleh lansung yea cuma ambil dalam kuantiti yang sedikit.) jgn lupa badan kite juga perlukan lemak ye...

 makan yang tinggi lemak haiwan boleh meningkatkan risiko kanser payudara. Menurut para ahli, pola makan kaya lemak boleh menghasilkan zat kimia dalam usus yang waktu berhubungan sama bakteria akan mengubahnya jadi estrogen sebagai penyebab kanser . Estrogen ini kemudian disimpan dalam jaringan lemak payudara sehingga membuat sel dalam area ini lebih mungkin tumbuh menjadi kanser .

Tips 2 Menjaga Kesihatan n Payudara: Tingkatkan pemakanan serat makan

Makan  buah-buahan dan sayuran penting untuk mencegah kanser payudara. Serat yang terkandung dalam sayuran, seluruh jenis gandum dan buah-buahan dapat mempengaruhi metabolisme estrogen dalam tubuh, dan menurunkan estrogen dalam darah.

Tips 3 Menjaga Kesihatan  Payudara: Banyakan makan makanan berasakan  sayuran

Makan  banyak sayuran seperti brokoli, kubis brussel, kol, bok, choy, sayuran hijau seperti kangkung dan bayam, kembang kol dan lobak cina, baik untuk kesihatan payudara kerana mengandung komponen sulfur yang disebut indoles. Indoles sebenarnya membantu mengurangi estrogen dari tubuh dan mencegahnya tumbuh menjadi kanser  payudara. Hanya sayuran jenis ini yang diketahui boleh  mengubah estrogen dalam tubuh, dan mencegahnya untuk berkembang menjadi kanser payudara.

Tips 4 Menjaga Kesihatan Payudara: Makan dari sumber protien seperti  ikan

Penelitian menunjukkan bahwa makan  sedikitnya tiga  ikan laut setiap minggu seperti tuna, salmon, makarel, dan sarden noleh membantu mencegah kanker payudara. Minyak omega yang biasanya ditemukan dalam ikan ini juga dikatakan boleh  membantu memperkuat sistem imun dan menghalang  pengaruh tumor yang menyebabkan kanser.

Tips 5 Menjaga Kesihatan Payudara: Senaman secara teratur

Penelitian dimana wanita yang melakukan olahraga aerotbik selama 3,8 jam atau lebih perminggunya, sedikit kemungkinannya untuk terserang kanser payudara dibandingkan mereka yang tidak pernah olah raga sama sekali.


Berminat Menjadi
STOKIST NEGERI & AGEN SAH:
SMS/Call: 016-2563986

Dapatkan Sekarang
CREAM LG 3X POWER 
Pastikan yg original daripada agen kami. 

Kami Pembekal SAH 
No Pembekal : 016-2563976

Beli Online !

Fecebook : 

WeChat : top10agen

No comments:

Post a Comment