Thursday 1 June 2017

Saiz Zakar Lelaki Normal.... Adalah


Bagi segelintir lelaki, saiz alat sulit atau zakar menjadi isu berpanjangan.
Namun, dalam laporan antarabangsa terbaru menyatakan saiz yang paling ideal sebenarnya membolehkan lelaki bernafas dengan lebih baik.

Bagi pakar seks yang mengkaji perihal saiz zakar, mereka pening memikirkan rungutan segelintir lelaki yang mempunyai zakar kecil dan mengakui besar adalah lebih baik.

Persolaan timbul apakah saiz sebenar untuk lelaki normal.

Merujuk kertas kajian bertajuk 'Am I Normal' diterbitkan British Journal of Urology baru-baru ini mendedahkan saiz sebenar zakar seorang lelaki normal adalah 3.6 inci manakala 5.16 inci ketika mencapai ereksi.

Keputusan mengenai kajian itu dicapai berdasarkan merit daripada 96 kertas kajian lain membabitkan alat sulit lelaki tidak termasuk isu kesihatan seperti kegagalan ereksi berfungsi.

Bagi wanita, saiz terhadap zakar dilihat pada 'lilitan' kerana ia juga merujuk bahagian sensitif mereka iaitu faraj.

Dalam kertas kajian itu yang diketuai Perunding Psikiatri, South London and Maudsley NHS Trust, Dr David Veale, matlamat kajian menjurus kepada proses nomograms iaitu mengukur zakar dari pelbagai peringkat usia dan bangsa.

"Lelaki boleh berjumpa pakar urologi atau pergi ke klinik perubatan seksual jika mempunyai persoalan terhadap saiz zakar mereka walaupun ia tidak mengikut saiz normal.

"Masalah ini dikenali kebimbangan zakar kecil atau sindrom zakar kecil," katanya dalam laporan NBC News.





Dapatkan MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI sekarang. Pastikan yg original daripada agen kami. 

BERTINDAKLAH SEKARANG



Sila WhatsApp
+6016-2563986
Abang E

TIPS CARA URUT


Ketahui Rahsia 9 Lubuk Berapi KLIK SINI





No comments:

Post a Comment