Thursday 15 June 2017

Rahsia-Rahsia Istimta’ - Sebelum Jimak

Istimta’ sebelum jimak adalah ibarat melakukan regangan sebelum melakukan senaman tenaga batin. Ia mudah untuk dilupakan tapi sebenarnya ia penting untuk memperolehi kesan yang hebat. Cuma bezanya, Istimta’ adalah jauh lebih menyeronokkan berbanding regangan. Menurut sebuah kitab jimak lama tulisan Jawi diterbitkan sekitar 7 dekad silam berjudul Syurga Beristeri 

‘Jika isteri sendiri, tentu suami tidak akan belayar sampai terburuburu,sebab masih banyak pekerjaan yang mesti isiapkan. Pekerjaan itu ialah pujuk-cumbu yang akhir dinamakan Istimta’ yang maknanya bersenang-senangan sebelum dukhul’ – Kitab Syurga Beristeri. 

Sebuah Istimta’ yang bagus adalah satu cara bagi suami dan isteri bersatu hati sebelum bersatu tubuh. Selain itu ia juga adalah cara mengimbangi tenaga batin yang mengalir pada kedua pihak iaitu dengan cara ‘menjerangair’ atau mencepatkan sedikit proses untuk isteri inzal dan melambatkan sedikit proses suami inzal. Diharapkan semoga dengan Istimta’ aliran tenaga batin ini akan bertemu di tengah-tengah, seiring dan seirama. 

Bukan manusia saja yang melakukan Istimta’sebelum jimak. Kebanyakan haiwan akan menggigit, mencakar, menyondol, membau, menunggang, mengencing atau melakukan sentuhan mesra bersama pasangan mereka. Ada haiwan yang melakukannya selama beberapa minit, ada yang berjam-jam dan ada pula berhari-hari sebelum melakukan senggama.Pasangan suami isteri akan dapat menjayakan jimak dengan lebih baik dan memuaskan jika mereka melakukan Istimta’ dengan perlahan-lahan dan lembut, dan sesungguhnya masa yang dikhaskan untuk berasmara, menyentuh, membelai dan mengucup adalah amat berbaloi. 

‘Untuk melakukan Istimta’ itu perlulah ketabahan hati yang sempurna dari kedua belah pihak. Ingat bahawa persetubuhan itu ialah satu hal yang akan menentukan sihat atau tidaknya, selamat atau celakanya dan kekal atau tidaknya perkahwinan antara suami isteri’– Kitab Syurga Beristeri. 

MENGAPA ISTIMTA’ PENTING 


Cumbu rayu sebelum jimak adalah amat penting kerana wanita perlukan masa yang lebih panjang untuk mencapai inzal. Itulah rahsianya. Menurut ilmu jimak kuno, sifat syahwat wanita adalah seperti air sejuk yang perlu dijerang untuk hangat dan mengambil masa untuk mendidih, dan setelah mendidih ia mengambil masa pula untuk kembali sejuk. Berbeza dengan lelaki, sifat syahwat lelaki bagaikan api. Ia mudah marak menyala tapi mudah pula padam.


Ada juga pendapat yang menyatakan bahawa nafsu syahwat wanita tidaklah lambat bangkitnya malah serupa saja berbanding lelaki tapi wanita perlukan Istimta’ yang lebih banyak kerana kaum wanita sukar untuk inzal mani hanya melalui jimak. Wanita perlukan masa yang panjang untuk sampai pada tahap bersedia untuk jimak tapi wanita boleh mencapai inzal setelah hanya beberapa minit dirangsang ketika Istimta’. Dalam ertikata lain wanita lebih mudah inzal di luar jimak. Di situlah pentingnya Istimta’.

‘Orang yang di sisi tuan itu mesti dipuji selalu. Bagi seorang perempuan, apatah lagi bila syahwatnya sedang naik memuncak, pujian yang diberikan kepadanya itu ialah yang menambah kekuatan batinnya dalam persetubuhan’– Kitab Syurga Beristeri. 

Bukan saja isteri yang perlukan Istimta’, sebenarnya suami juga perlu dirangsang. Malah jika suami merangsang pun, proses itu juga membantu suami bagi membolehkan zakarnya mencapai 5 kualiti iaitu besar, panjang, keras, panas dan tahan lama. Dari kajian ramai lelaki mendapati bahawa Istimta’ yang dilakukan dalam tempoh yang berlanjutan akan membantu mereka mencapai tahap inzal yang hebat. 


‘Sekarang tuan mulailah meraba seluruh 
tubuhnya dengan cara selangkah demi selangkah. Mula-mula tuan pegang pipinya, 
susul sekali dengan ciuman yang berapi-api di tengkuk, antara alis mata, antara dua lubang hidung dan antara dua susunya. Sesudah itu pindahkanlah tangan kepada susunya. Dalam permainan susu ini maka haruslah diingat bahawa perempuan sangat menaruh geli apabila kepala susunya atau biji susunya dipermainkan. Permainkan dengan sepuasnya. Mula-mula peganglah dengan perlahan kemudian picit-picit, kemudian ramas-ramas dengan lembut, ansur pula keraskan sedikit. Hal ini hendaklah lakukan agak lama sedikit menurut ukuran darjah nafsu syahwat perempuan. Manakala kepala susunya dipermainkan, selalu dia mengelak dadanya daripada diramas, tetapi hanya dadanya yang dilarikan, sedang perutnya yang bererti kemaluannya, peti kulitnya itu, diunjukkan supaya disetubuhi segera’– Kitab Syurga Beristeri.


Lebih berumur seorang lelaki, maka lebih pentinglah Istimta’ untuk perlaksanaan jimaknya. Ini kerana apabila umur lelaki meningkat dia perlukan lebih banyak rangsangan di kemaluannya. Lelaki dianggap lemah dari segi Istimta’ kerana ramai yang memandang ringan akan fasa ini. Ramai lelaki merasa malas melakukannya kerana menganggap ia remeh lagi membuang masa. Pada lelaki ini, kepuasan sebenar ialah pada dayungan jima’. Itu salah. Dia tidak tahu bahawa wanita sebenarnya inginkan kelembutan, dan itu hanya dapat diperolehinya dalam fasa Istimta’. 

 
‘Walaupun sudah terjadi hal yang demikian itu, sebenar-benar syahwat perempuan adalah begitu tinggi dan keras, kerana itu lelaki masih perlu lagi meraba seluruh badannya. Ambillah tangannya dan peganglah tangannya serta ramas-ramas.Bawakan tangannya memegang kemaluan tuan, tetapi dengan singgung-singgung saja. Waktu senjata sulit tuan itu sedang hebat hendak memukul pantai, maka pindahkan tangan tuan kepada kemaluannya’– Kitab Syurga Beristeri. 

Ada lelaki menganggap bahawa membelai, memeluk dan bercumbu adalah kerja perempuan dan menganggap bahawa ‘lelaki tulen’ hanya suka pada jimak. Ini menyebabkan lelaki jenis ini meremehkan Istimta’ dan itu adalah cara berfikir yang tidak betul.Lelaki patut bersabar melakukan Istimta’ dan jangan pula rasa terpaksa. Istimta’ mungkin berlangsung 10 minit atau mungkin 2 jam. Ia bergantung pada suami dan isteri. Namun satu kajian mendapati bahawa purata wanita gemar jika Istimta’ berlangsung selama 17 minit. 




‘Rasalah tepi-tepi pintu faraj isteri itu. Ertinya sesudah beramasan tangan, tangan isteri pindah kepada menyinggung kemaluan suami dan tangan suami menyinggung pula faraj isteri. Hal ini tentu saja akan dilakukan dengan cara singgung yang paling halus, bukan main hentam-keromo saja. Selepas itu barulah kesempurnaan syahwat itu dapat dijamin untuk melahirkan bahagia kesenangan dalam persetubuhan’– Kitab Syurga Beristeri 

Tanda-tanda bahawa Istimta’ itu berkesan ialah putting payudara akan menjadi keras, pipi isteri akan jadi merah, pernafasannya akan jadi kuat, Daun Keladi akan lebih tegang, faraj akan jadi makin
lembab dan isteri akan tersenyum lebar. Dari berbagai catatan zaman silam dan dari sumbersumber lisan, dapatlah disimpulkan di sini bahawa lelaki yang tidak sabar dalam melakukan Istimta’ akan
mengalami kesannya iaitu dia tidak tahan lama bila berjimak. Istilah yang biasa digunakan oleh orang Melayu untuk lelaki jenis ini ialah ‘lelaki gelojoh’. Kerana mahu bersegera, maka semuanya akan jadi segera, termasuklah terpancutnya mani sebelum sepatutnya ia keluar. Kerana itu suami haruslah bersabar melaksanakan Istimta’ dan melakukannya dengan cara yang lemah lembut serta penuh timbangrasa. 



Orang Melayu mempetuakan bahawa lembutnya rangsangan itu adalah ‘antara kena dengan tidak’. Ianya tidak terlalu ringan hingga terasa geli dan tidak terlalu berat hingga terasa sakit. Rangsangan Istimta’ adalah pertengahan antara dua itu, dan ia akan menggiurkan atau akan menghasilkan kenikmatan.

Apabila isteri sudah inzal ketika Istimta’ dan sedia untuk dijimak, dia juga bersedia untuk menerima rangsangan yang lebih terasa atau lebih berat. Pun begitu, suami patut melakukan dayungan sambil terus membelai isteri di tempat-tempat yang sesuai berdasarkan kaedah-kaedah yang dipilih. Dayungan jimak juga patut dilakukan dengan perlahan dan lembut, kerana fungsi utama dayungan adalah untuk menggiurkan dan itulah yang lebih kerap dilakukan. Sesekali saja tusukan kuat serta dalam akan dilakukan, dan pada ketika itu isteri telah bersedia kerana telah digiurkan. Apabila isteri hampir ke puncak inzal saja tusukan yang kuat dan dalam akan dilakukan secara bertubi-tubi, dan ini melengkapkan rempah-ratus rahsia jimak yang berseni lagi memahami tujuan dan cara. Tanpa Istimta’ maka perlakuan jimak seolah-olah kehilangan makna. 

Tips Seterusnya : Rahsia Sembilan Lubuk Berapi  



Dapatkan MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI sekarang. Pastikan yg original daripada agen kami. 

BERTINDAKLAH SEKARANG





KENAPA MINYAK LINTAH MLTGA
MEMANG POWER 

Sila WhatsApp
+6016-2563986
Abang E

TIPS CARA URUT







No comments:

Post a Comment